måndag 11 november 2013

Bortglömd vila

I helgen som gått har man levt upp till att man är en rejäl Skåning. Inte bara en utan två gåsamiddagar har man plöjt genom så den smörfyllda såsen sprutat ut öronen på vederbörande. Och nej, det var inte en smörgåsmiddag som serverats. Svartsoppa, leverkorv och flera kilo gås från de skånska slätterna har prytt menyn, bordet och magen. En och annan back öl har man sköljt ner och till det även en back snaps för rättvisans skull, och vilka visor det blev sen!
Har under sommaren råkat ut för vandaler och annat bus som har trott att min cykel helt plötsligt är deras. Detta missförstånd har lett till att min nya cykel nu är bättre skyddad mot dylika missförstånd. Tillsammans med min gode kumpan Farbror Göran gjorde vi rent hus hos butiken som har ett Biltema och en massa andra teman och bra-att-ha-produkter. Nu vore det själva fan om cykeln försvinner i första taget.
Någonting säger mig dock att det är min granne som har råkat få med sig min cykel hem. Detta har jag dock inga bevis för utan det är bara en underlig magkänsla jag har.
Nu dröjer det inte länge innan vintern tar ett stadigt grepp om Sverige. Då snöröjningsbudgeten ständigt övertrasseras kom i dagarna ett medborgarförslag. Kan fästas på de flesta fordon.
Nej, nu ska jag gå och vila resterande av denna måndags kväll. Bortglömd vila får man ej åter!

Farbror Bengt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar