onsdag 19 februari 2014

Varning för ras

Hade strul med en bildörr häromdagen som gnisslade när jag öppnade och stängde den. Kliade mig i huvudet en stund då gångjärnen såg inoljade och fina ut likt en brasiliansk magdansös. Körde till min favoritbutik, den som har bil som tema. Hittade där en universallösning på alla problem som en hemmaingenjör kan stöta på! Silvertejp och 5-56 löser det mesta. Hur gick det med bildörren då undrar ni säkert, jo den har slutat gnisslat efter en rejäl laddning 5-56.

Nu i OS-tider tittats det en del på sport, vilket det för övrigt görs alla andra dagar på året. Men inte alltid sitter man klistrad framför apparaten för att se män och kvinnor i spandex. En intressant tanke som slog mig var att Ryssland, som hemmanation, ligger på andra plats i medaljligan. Det som är mest intressant är att Putin figurerat på läktaren vid samtliga tillfällen då Ryssland tagit medalj. Jag vet inte om det är en "slump" men då jag är en man som sällan ämnar lämna saker åt slumpen så tror jag att det ligger mer än en hund begraven i snön i Sotji.


Idag har jag ett digert schema framför mig. Skogen måste rustas inför våren och det är ingen tid att förlora. Idag ska jag plocka ner alla de skyltar jag satte upp inför vintern så att det ser lite snyggt och prydligt ut. Någon ordning och reda får det ändå hållas i vildmarken.


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar