torsdag 20 mars 2014

Bengt fixar saker som en riktig karl

Skulle i dagarna till och skruva lite på något som egentligen inte behövdes skruvas på. Men alla likasinnade vet hur det är när man helt enkelt inte kan låta bli att göra något bara för görandets skull när man står där med kaffekoppen i näven och har gett sig fan på att skruven i väggen nog kan gå in en millimeter eller två till. Plockade  därför fram min skruvdragare och letade efter bits i rätt storlek. Som vanligt passade inte ett jävla bits ordentligt medan min hederliga skruvmejsel som jag använder till att öppna färgburkar, pilla öronvax och slå i bordet med när jag tycker livet är orättvist och allmänt förjävligt, passade alldeles ypperligt till ändamålet. Nu var det ju så att jag hade kunnat skruva i skruven för hand, men någon måtta för det ändå vara när jag  nu så vackert plockat fram skruvdragaren och allt. Letade då i gömmorna och hittade en tång och universalfixarverktyget silvertejp och lika snabbt som Per Morberg sveper en flaska rött hade jag ett representativ skruvdragarebits. Och ja, skruvjäveln kom in tre millimeter till och det är inte fy skam för en förmiddag det.

Och när jag ändå har er uppmärksamhet kan jag visa er hur jag städar toaletten. Samma veva som ovan och sen är det bara till att gå loss i porslinet. Observera gärna att jag inte tar något ansvar för huruvida er toalett håller för trycket eller faller isär när du lite ovant kommer åt slagborrknappen.

Fungerar även för borttagning av tandsten varpå slagfunktionen kan vara att föredra, var dock uppmärksam på att, av hygieniska, skäl byta borste
Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar