torsdag 27 mars 2014

Råttor i Solna

På senare tid har det skrivits en jävla massa spaltmeter om den där råttan de hittat i Stockholm. Stor som en katt lyder vissa sägner medan andra pålitliga källor säger att den skrämde slag på den riktiga katten som bodde i huset. Det är väl lite skit samma egentligen. Det som jag mest förundrar mig över är hur förvånade alla verkar vara över att hitta en råtta i Solna, som är fallet. Det är väl allmänt känt sedan länge att Solna kryllar av Gnagare?

Skulle i dagarna posta ett brev och för er av den yngre generationen så är det ett handskrivet brev med bläckpenna på ett papper som man sedermera skickar till mottagaren som kan läsa detta och uppskatta omtanken. Men vad ser jag när jag stegar fram mot lådan jag använd de senaste åren. Den är trasig.
Är det månne en sådan där brevbomb det handlar om? Själva fan att brevbäraren inte ska kunna lämna sin post för ett par ynka sekunder utan att få sin låda förstörd. Skulle inte förvåna mig om den stackars brevbäraren som tömmer lådan får skit för att den nu är trasig och en uppsägningsorder kommer som ett brev på posten.

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar