tisdag 1 juli 2014

Heltidssysslor

Det hårda arbetet fortsätter alltjämt. Fick för mig att bilen skulle stå på annat ställe än tidigare så det var bara till att riva staket, skyffla jord och sen beställa singel. Fem ton singel kom som ett brev på posten och ryggvärken tilltog sedermera när detta skulle fördelas ut över den tilltänkta ytan. Äntligen får jag känna på livet som stenrik!
Förarbete
Efteråt

Nu står bilen bra
Var på smakprovning av basilika på den närliggande plantagen. Trodde inte att det fanns så många olika sorters! Den godaste var limebasilika som nu pryder köksbordet, doftar och smakar underbart!

De lite mer spännande smakerna var kanel och den röda varianten.

Har även varit på blomsteraffären och köpt blommor. Fick en fin rabatt då jag köpte många blomster!
Här fröjdas Margeritkragar, Riddarsporre och Stjärnöga tillsammans med kärleksörten. 
Hunden trivs fint på landet och ligger allt som oftast vid staketet och tjuvkikar på grannens katter.

Jag förstår inte hur jag har tid med allt jag tar mig för, man får inte glömma att det råder VM-slutspel och bara det är en heltidssyssla. Strax dags för USA-Belgien! Imorgon kommer veden så då ska händerna och ryggen få sig en omgång till!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar