torsdag 19 december 2013

Chokladtomtar?

Styrde under gårdagen kosan söderut mot Europas största huvudstad. Köpenhamn badade i ljus och glöggen var precis lagom varm, russinen små och mandeln knaprig. Danskarna toppar listan över världens lyckligaste folk och tror jag det med tanke på att en stor kall på 80 cl kostar ett par ynka spänn vilket av en händelse råkade slinka ned innanför västen. Besöket skulle planenligt beläggas på Tivoli, för er norrlänningar så kan det liknas med Gröna Lund eller Liseberg, fast bättre. Årstiden till trots gick varenda berg- och dalbana och karusell på högvarv varpå man hade stora kar med hett vatten som karusellvakten slängde på alla barn och vuxnas händer efter avslutad åkattraktion så att deras fastfrusna händer kunde lämna åkdonet.
Stämningsfull julgran!  Specialeffekterna bjuder jag på. 
Fin utsikt över vattnet, ljusen och alla de skrikande barnen som åker upp- och ner i banan till vänster i bild

Mötte en trevlig kamrat i vimlet som nog egentligen var mer sugen på mina brända mandlar än sällskapet. Försökte övertala honom att följa med mig hem till Sverige men efter flertalet övertalningsförsök gav jag upp då han bara babbla en massa goja den kvacksalvaren.

Passade även på att unna mig en gnutta choklad då det hör jultider till tycker jag. Köpte två chokladtomtar och jag måste säga att jag blev aningen förvånad när jag hemmavid tog av aluminiumfolien för att avnjuta...


Hej hopp chokladsnopp!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar