söndag 1 december 2013

Tagit in granen

Den blomstertid nu kommer? Nej, inte riktigt men man skulle kunna tro det. De rika blomsterängar borde vara ett minne blott men efter en promenad i min favoritskog under helgen plockade jag två sorters blommor OCH ta-mig-fan även kantareller! Inte illa pinkat för att vara första advent och det är bara en av anledningarna till att jag bor i Skåne. 

Totalt hittade jag 5 stycken i denna storleken. Inget man bjuder släkten på men alltid något. 
Knoppar på i stort sett var enda buske finns i överflöd och det verkar som om naturen står och dividerar om det ska bli vår eller om de ska skita i det och sova ett tag till. Spännande utveckling. 1 december idag och solen lyser varm och silvret visar 9 grader plus - Inte konstigt att naturen är ur balans.

Julpyntat har jag gjort i alla fall. Tog in granen och det doftar bara så gott! Min kära vän Farbror Eskil hjälpte mig ta in den i år. 

Ha en trevlig första advent och tänk på ljusen! Även om en brasa värmer gott så här års så är det inte alltid försäkringen täcker allt i huset!

Farbror Bengt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar