tisdag 17 december 2013

Julkalender

Gick igen arkivet och hittade en bild på en skylt jag tog när jag med väska på ryggen och vandrarskor på fötterna reste runt i Amerika. På en bar i Texas hittade jag denna skylt, självklart gick jag in och beställde en stor talrik dagens!

Nu nalkas juletider och tusen ting står på lut och fisken är bara en av dom. Jag kan inte medge att jag direkt har någon julkänsla. Silvret visar 7-8 grader åt rätt håll och dessvärre medför det en jäkla regnade dagarna i ända. Nej, julkänsla får man endast på däckteam såhär års när dubben ska läggas på. Granen har jag ju i alla fall fått hjälp med att bära in och hade idag lite tid över för att slå in några paket som jag så prydligt placerade under.

Har ju också en sedvanlig julkalander som flitigt öppnas varje dag. Dessvärre, eller ja, dessvärre och dessvärre.. Jag har i alla fall inte varit hemma på ett par dagar så ser idag fram emot att kunna öppna både 2an och nummer 17..
Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar