måndag 30 december 2013

Korvlådan

Julen är nu firad, avfirad, äten och aväten och allt som man hinner göra under denna buksvällarhögtid är officiellt och inofficiellt över för denna gång. Tillställningen hölls i föräldrahemmet med ett fullskaligt julbord och tillhörande dryckjon som jag tycker passar bra till. Dagarna senare var det dags för ännu en bjudning då min broder bjöd till bords med en präktig gås eller var det månne kalkon? ja, det är lite sak samma då det i alla fall smakade fågel. Till förrätt bjöds det på en spännande röra som jag tyckte liknade en måsskit eller kanske en lort från en gås om det nu var det som senare låg på bordet? Vad det än var så smakade det i alla fall inte kattskit vill jag lova!

Under dessa högtider far tomten världen över med prylar till höger och vänster. Jag är inte helt förnöjd med slit och släng-samhället så därför hade jag önskat mig något man verkligen har nytta av i alla väder och det är ordentliga verktyg! Det viktigaste är att de kommer i en ordentlig låda för den har man nytta av i andra avseenden också och inte bara att bära sina skift- och hylsnycklar i.
Äntligen har jag en gedigen matlåda att ta med mig ut i skogen också! 
Under dagarna som passerar från juldagen till nyår kallas sedvanligt för mellandagarna och då ska det reas i varje butik, som om man inte spenderat tillräckligt veckorna innan? Besökte en bygghandel för att skaffa en bräda jag kan slå spik i när jag känner mig sugen på det och stötte på en man som begick ett rejält tjänstefel när han lastade sin bil. Ser ni alla hur han bär sig åt?
Jag förstår hur ni tänker och jag instämmer! Helt livsfarligt att glömma vimpeln där bak! Att man måste lära slynglarna allt. 
När jag ändå har er som fastlimmade får jag tackade för den här tiden. Väl mött nästa år! Nu ska jag fira det nya året med att insupa... atmosfären!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar