måndag 8 april 2013

Grillvagn

Här om dagen ringde en vän och frågade om jag skulle följa med till något som nämndes vid namn "replokal". Javisst, sade jag och förväntade mig en spännande kväll med trummslageri och strängbyte. Men icke! Den så kallade replokalen var förvisso en lokal med rep men inte i den benämning jag trodde. Ett riktigt Farbror Bengt skämt med andra ord.

Trots att det inte var som jag trodde var det i alla fall ett bra ställe att hänga på.
Ser i reklambladet att Flanell blivit smygfotad i Thailand och nu titulerar sig modell för det nya badmodet. Ska bli spännande att se till sommaren hur många här hemma som bär det. Finns det månne i hudfärgat tyg?

Glöm vad jag skrev häromdagen med den nya grillen. Tydligen är det helt ute, modemässigt, att ha flådiga och kanske flottiga grillar. Det ska vara spartanskt. Denna modell tycker jag är mycket bra ur flera synvinklar. Fördel nummer 1: Den är billig! Mellan 5 och 10 kronor och man bestämmer själv hur mycket man vill betala. Fördel nummer 2: Denna grill har ett inbyggt skydd mot fåglar, klåfingriga barn och eventuellt överförfriskade personer som kan tänkas trilla i elden.

Farbror Bengt tipsar: Var dock varliga så ni inte köper grillvagnen som har galvaniserat stål då kromen kommer göra er dödsjuka vid upphettning.

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar