fredag 5 april 2013

Snabba cash

Hej, hej hallå!

Vädret här nere har varit rätt blåsigt på senaste, vilket gjort att den varma vårsolen kommit lite i skymundan. Men hellre lite storm i skogen  än blåst i skallen som man säger! I dagarna gjorde jag snabba cash då jag köpte en lägenhet. En signatur på ett papper och vips hade jag tjänat 100 000 då i de medföljande pappren fanns en nyligen utförd marknadsvärdering av bostaden som låg på 100 000 över de pris jag betalade. Inte illa!

Idag är det som bekant fredag och många ska ut och göra stan. Inte för min del dock, det blir en lugn fredagskväll med endast en kall öl.

Imorgon blir det nog grillpremiär. Har skaffat ny grill till balkongen. Sa till försäljaren att jag ville ha något med drag i!
Rå till genomstekt på 4 sekunder! 
Då jag har en USA-frälst själ efter min tid som bosatt jänkare är det med spänning och stort intresse jag följer konflikten mellan USA och Nordkorea. Det kan bli en modern version av David vs Goliat. Jag hoppas bara att historiens slut inte upprepar sig..


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar