tisdag 30 april 2013

Valborg

Idag har  vi en fin-fin högtid att fira. Valborg. Studenterna i respektive universitetsstad förlustar sig med lekar och diverse rusningsdrycker. Jag har själv deltagit under denna högtid under flera år när man själv var student, men idag är jag tyvärr något vuxnare? och har ett arbete att sköta. Ja, det stämmer vad du precis tänkte, Farbror Bengt arbetar imorgon när alla andra är lediga.

Undrar egentligen vad valen med borgen tagit vägen. Bodde valen i en borg eller hade något byggt en borg på den?
Idag har även polisen full span på alla hembrännare som florerar. Var man än vänder sig bränns det idag bål och narkotikaroteln går på högvarv. Själv väljer jag att bara dricka en slurp och lämna brännandet till andra. Sådana olagligheter vill jag inte ha på mitt cv.

Ta det lugnt med eldandet! "Dont drink and put yourselfs at fire"

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar