torsdag 29 augusti 2013

En skogens man

Eftersom jag är en man med mycket fritid på kontot tog jag idag en del av den sparade tid jag lagt undan för skogsbruk och satte sprätt på. Det var en mycket lönsam investering då skogen var full av vänner som jag inte träffat på ett tag. Karl Johan var precis överallt med betoning på överallt. Har aldrig skådat så mycket av denna läckerhet förr och då har jag ändå varit med om att jag "ska dra åt skogen" både en och två gånger i livet.
Ett praktexemplar!
Av en händelse hade jag spritköket med mig och då menar jag dessvärre inte hembränningsapparaturen då den är för tung att kånka på utan jag menar ett hederligt kök som drivs av t-röd. I väskan fanns även en korvsnutt och lite ägg, nästan som att en svampomelett var planerad i förtid.
Nyrensade och färdiga att tillagas
Väderleken har även varit helt underbar idag. Inte för varmt och inte för kallt. Jag kan då inte förstå dessa svenskar som lämnar landet för extremvärme någon annanstans. Nej tacka vet jag de svenska skogarna där jag kan sitta på en stubbe och blicka ut över ett kalhygge medan jag avnjuter en kopp java och andas klar och hög luft. Ingen nämnd, ingen klämd.

Här vill jag leva och här vill jag också en dag dö. Kanske att man skulle bygga sig ett torp i skogen och bli enstöring på äldre dar?
Många tycker vintern är för kall här i landet lingon och att man längtar efter värme och en kall öl. Det har jag lösningen på då jag inte behöver färdas särskilt långt när lusten gör sig påmind. Ett par tre steg ner i källaren min och voila! Värme och kylda drycker redo att insupas.

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar