onsdag 14 augusti 2013

Förfest

Jag drar mig till minnes i min ungdom när pinuppor var modernt och bondmoran hade några extra kilon att hålla i när åskan gick . Det var fina tider det men även ett minne blott som inte enbart har med demens-het att göra. Ju smalare desto bättre  är det moderna nu för tiden och bantningstips och metoder avlöser varandra i en aldrig sinande ström av "uppfinningsrikedom" på hur man kan tjäna pengar på andras fett och komplex. Dock finner jag den nya metoden kallat 5-2 väldigt trevlig, dock i egen tappning.
Fungerar perfekt under Thailandsresan! Man måste ju Changsa på att denna 5-2-metod fungerar. 
Åkte på några ärenden idag och hamnade bland annat på ett byggvaruhus av den orangea-sorten. När jag bland byggvaror och härligt doftande färger som fick mig att föreställa mig både det ena och det andra insåg jag att jag lika gärna kunde ha varit på ett träningsläger för Jehovas Vittnen. Skrämmande tanke.
Fungerar det inte med den första så går det säkert men den andra, tredje, fjär........
Har i helgen tänkt ställa till med lite kalas och behöver därför låna en båt. Om någon av mina trogna läsare kan tänkas låna ut sin båt mellan ca 18-23 så vore jag tacksam! Jag behöver egentligen bara halva båten då det är en så kallat Förfest jag anordnar.

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar