måndag 26 augusti 2013

Gamla flammor

Under helgen som gått har jag och min kära vän Kapten Långskägg haft ett digert schema när vi i slutspurten av vårt båtbyggande äntligen kunde sjösätta skapelsen på fredagskvällen. Beställningar mottages gärna men leveranstiden kan stundtals vara lång. Men passa på att redan nu planera inför stundande utflykter sommaren 2014! Med ett flytande bord är det inte svårt att bli rund under fötterna förstår ni då det vid hög sjö guppar rätt bra.

Naturligtvis ville vi att premiärturen gick på välbekanta vattendrag så ett besök till favoritstället var bara ett måste!
En och annan kallsup får man kallt räkna med
På äldre dagar har jag börjat tänka på formen och tränar dagligen för att hålla kroppen vid god vigör. Så igår kom äntligen det alla talar om att man kan få när man tränar hårt. Min alldeles egen tvättbräda! Jo jag tackar ja!

På radion idag hörde jag att när brandmän utfört dagens verk festar dem till det ordentligt. I folkmun kallar dem detta för släktfest. På fredagarna kanske de till och med tar med någon gammal flamma!

Farbror Bengt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar