söndag 18 november 2012

Laddar med Gudfadern

Igår rattades bilen söderut av undertecknad för att avnjuta en rejäl gåsmiddag med la familia de Dovander som vår maffiafamilj heter. Nu var det inte ost-smörgåsar med skinka och en vissen persiljekvist vi snackar om utan en redig skånsk och icke fullfjädrad gås! Svartsoppa till förrätt fick Lina att svartna om ögonen då hon icke tidgare ätit gåsblod med sked i fin servis förrut. Dom dära Stockholmarna vet inte vad de missar!

Nu återstår det endast en ynka arbetsvecka innan denna kropp skall svettas och plågas i värmen. Och då pratar jag naturligtvis om Slipsresan och inte att hoppa hopprep i bastun som man gjorde under åren som aktiv kampsportare!

Min dator har bestämt sig för att gå i förtidspension efter ett nervöst sammambrott idag så dessvärre kan jag inte bjuda på några spännande bilder på kinesiska magdanssöser som steker blodpudding eller liknande, för de bilderna tog datorn med sig ner i helvetet där den nu befinner sig. Imorgon blir det att spendera sina hårt förvärvade kosingar på en ny skrivmaskin och förhoppningsvis kan jag snart börja förströa er tid igen här på bloggen.

Hörde att Flanellen har ett maffiauppdrag till mig att lösa där nere. Fram till avresa ska jag sätta mig in i samtliga gudfadern-filmerna så om det skulle behövas kan jag infiltrera mig i vilken maffia som helst!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar