onsdag 28 november 2012

Haklapp

Som alla säkert inte vet så kan man säga att jag arbetar med barn i mitt yrke, förr att undvika missförstånd och andra erektionsfunktioner vill jag påpeka att det inte handlar om barnarbete! Skillnaden mot dagisbarn är de s.k. barnen jag arbetar med är paketerade i en vuxen kropp och på mitt jobb i en vuxen mans kropp på lite drygt 100 kilo. Med det sagt så kan det vara ganska svårt att göra saker som man brukar göra med barn i vanliga fall, låt oss säga baka en kaka. Nedan hittade jag en steg-för-steg-beskrivning om hur det går till att baka en kaka med ett barn närvarande. Igenkänningskomiken bjuder jag på till alla föräldrar som läser.
  1. Värm upp ugnen och ta fram redskap och ingredienser.
  2. Ta bort leksaker och leksaksbilar från bordet.
  3. Smörj pannan och knäck nötter.
  4. Mät upp 2 dl mjöl.
  5. Ta bort ungens hand från mjölet, tvätta bort mjölet från ungen.
  6. Mät upp mjölet igen.
  7. Lägg mjöl, bakpulver och salt i en skål.
  8. Hämta sopborste och sopa upp mjölet som ungjäkeln hävde ner i golvet.
  9. Hämta en ny skål.
  10. Kolla vem det är som ringer på dörren.
  11. Gå tillbaka till köket.
  12. Ta bort ungens hand från skålen.
  13. Tvätta ungen.
  14. Svara i telefonen.
  15. Gå tillbaka.
  16. Ta bort 2 cm salt från den smorda pannan.
  17. Leta efter ungen.
  18. Smörj en annan panna.
  19. Svara i telefonen.
  20. Gå tillbaka till köket och leta rätt på ungen.
  21. Ta bort barnets hand från skålen.
  22. Ta upp den smorda pannan och hitta ett lager nötskal i den.
  23. Gå mot ungen som flyr och knuffar ner skålen från bordet.
  24. Tvätta köksgolvet, bordet, väggarna och disken.
  25. Ring konditoriet.
  26. Ligg ner och vila.
Så här kan det kännas efteråt..
 Nu till en glad nyhet! Idag är det som bekant dan före dan före doppardan! Imorgon styrs kosan till Slipslandet och på fredagsmorgon lokal tid lagom till när det några av er stiger upp och känner kylan dra längs det nylagda brädgolvet så är det jag som tar ett dopp i poolen.


När man ska ut och resa behöver man packa ner en massa bra-att-ha-saker, därför har jag skaffat mig en sådan där haklapp så jag kommer ihåg allt jag ska ha med.
Farbror Bengt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar