lördag 3 november 2012

Bengts Norrlandsspecial

Detta inlägg skrivs från en smart telefon av en smart människa. Dessvärre hamnar bilderna lite osmart, har ni klagomål på detta så prata med någon som bryr sig.
--------
"Heeeeeeej!" Så säger dom här i norr, kille som tjej. Ett låångt utdraget E när dom hälsar på varandra, det är en av många observationen jag gjort under min vistelse här i norr.

Idag ville sambon åka en runda i stan och bland annat åka till Te-Centralen. Då jag föredrar kaffe så stannade jag hemma och tog en rusningsdryck med Farbror Bosse istället.

Idag var vi även ute i skogen och där såg jag att det ska anordnas ett löparlopp i dagarna som kommer. Det som är annorlunda med detta lopp är att man springer på singel och inte grus eller asfalt. Hur dom ska släpa ut ett par ton singel i skogen vet jag inte men det är väl upp till arrangörerna att ordna.

För någon dag sedan satt jag och tittade på tv och kom in på programmet "Go Kväll" där det handlade om att man skulle göra om en persons klädstil och sådant, "Gör om mig" Gud så tramsigt tänker jag! Om någon man känner mot förmodan skulle varit med där så undrar jag om man håller stilen eller tar det typ två dagar innan man faller tillbaka i gamla hjulspår? Någon som vet mer om detta, vem som helst av mina trogna läsare, så hör gärna av dig oavsett var i världen du befinner dig...

Spatserade i affären igår och såg att det vankas kyla! Tänkte ta med mig en hink eller två ner till Thailand så man slipper spä ut alkoholprocenten när man pimplar paraplydrinkar!

Jycken har varit helt knäpp sedan vi kom hit, han tål inte stadslivet den stackarn! Eftersom han är en bordiecollie så läste jag att vallhundar som inte får valla kan bli oroliga och svåra att hantera. Jag löste detta problemet genom att köpa ett gäng gamla skidor så nu jäklar har han att valla!

Synd med allt dommarfusk i fotbollen senaste tiden, Malmö x 2 har blivit blåsta på mål. Imorgon leker vi dock med råttorna och säkrar vårt 17 allsvenska guld! Har redan köpt en fin fin julklapp till svärfar, vad kan det vara tro?

Farbror Bengt


1 kommentar:

  1. Pastor Flanell har hört att alla som har varit med om "Gör om mig" otroligt snabbt återfaller till sitt absoluta jag. Alltså: T-tröja, hängiga joggingyxor med dito skor, orakad och håret på skaft.
    Tror att den som får vara med i programmet upplever att stilen man hade innan är det riktiga.
    En som känner någon som troligtvis varit med

    SvaraRadera