torsdag 27 juni 2013

Gråsuggan

Läste en bok igår! Tjock, tunna sidor och massa med roliga historier! Lite snålt om bilder dock så man blev snabbt less på den. Bibeln heter den (fast jag har den på engelska och då heter den Holy Bible men det är nog typ samma). Fastnade för ett stycke som låter eller läses som följer: ...and the windows of heaven were opened. And the rain was on the earth forty days and forty nights.(Genesis 7:11 och 7:12) I boken skrev sedan författaren att det kallades en katastrof och att man var tvungna till att bygga en stor båt. Jag stannade kvar vid ordet katastrof en stund och tänkte för mig själv: Regn dag som natt i 7 dagar? I Sverige kallar vi det för sommar. 


 Ringfingret är som alla vet det finger vi sätter ringen på när vi i kyrkan lovar och svär, eller i alla fall lovar, att älska i nöd och lust. Lust har man ju titt som tätt men när blir det nödigt att älska? Strunt samma. Med teknikens under och med allt större kliv in i den digitaliserade världen så undrar jag när ringfingret får en annan innebörd?
Var i skogen idag för att plocka enbär till mitt hembränningsprojekt, nej skoja bara, eller? Gick  i alla fall förbi en bondgård som låg där mitt ute i den skånska myllan. Då fick jag se den mytomspunna gråsuggan! Många tror att den lever under stenar och kottar men njaaa, hur fan ska den få plats där undrar jag alla er som påstår detta?
Nu står jag en arbetshelg till mötes! Hoppas banne mig att kaffemaskinen är åter i bruk annars ska Bengt ta bofinken. Dock trevligare inslag med diverse träning på lördag.. Sedan drar Farbror västerut på måndag för att möta spännande individer i London minsann. Återkommer med ett Bengt Calling!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar