onsdag 12 juni 2013

Kalaseri

Nu har jag kalasat färdigt för ett tag! Vita mössans dag är över här nere och studentfester har radats upp. Kallskuret, pastasallader och en och annan kall dryck har slunkit ner den senaste veckan så nu får det nog vara nog på ett tag. Nästa gång någon inom släkten titulerar sig student är först om 16 år, då är jag förhoppningsvis redo igen!
Grattis till examen snorvalp! Nu ska Farbror visa dig hur vi festade på min tid
Ett av kalasen jag var på i förra veckan startade i teorin och faktiskt även i praktiken dagen innan festen egentligen startade. Smaka på den logiken! Min syster graduerade nere i Malmö tillsammans med sina vänner medan vi andra i familjen förberedde festen som skulle starta dagen efter "utspringet" med att kvalitetssäkra några pilsner och bygga partytält.

Här har det hakats och kokats. Slutresultat blev pastasallad till ett helt regemente
 Efter sådana ansträngningar måste man kyla ner sig en aning.
Bryggerichefen ser till att alla drycker hålls väl kylda.
Ett svalkande bad erbjöds för dem som så önskade.
 Efter att några kalla har passerat systemet, och då syftar jag inte på bolaget, trycker det på och då passar följande uppfinning alldeles utmärkt.
Här kunde man stå och skjuta prick medan man blev ett kilo lättare om buken.

 Nu är det vila fram till midsommar! Vem vet vilka festligheter man bjuds på då.
Farbror Bengt








 


            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar