tisdag 25 juni 2013

Stora vita bönder

Har idag arbetat mig blodig. Menar då inte bildligt talat då jag varken är hantverkare eller slaktare. Jag har bara arbetat extra mycket så min gamla kropp värker lite här och var. På jobbet var tillika kaffemaskinen sönder. Jag upprepar, SÖNDER. När man ställs inför ett arbetspass varande 32 timmar 59 minuter och 34 sekunder, exakt! Då är det sista man vill, okej näst efter toaletten, att kaffemaskinen är sönder. Då jag i normala fall är väldigt modig och tålmodig var det idag det sistnämnda som tröt ordentligt de sista timmarna. När jag genom staden färdades hemåt med medvind i håret och måsskit på ryggen (ja, detta är sant) var längtan efter en kopp java enorm. Jag slog upp porten till mitt bostadsrättstrapphus (tror detta är ett riktigt ord) sprang de 23 stegen upp, fumlade med nyckeljä... och efter cirka 5 minuter satte jag mig i köket med en underbar kopp vars arom fyllde hela min själ av lycka.
Enorm lycka
Gick häromdagen i den lokala mataffären och ser till min förvåning att de idag rear ut vita bönder. Jag stannar till en stund, lägger ner gurkan i korgen och låter min hjärna tänka fritt för en stund, vilket oftast slutar i katastrof. Jag undrar om TV4 och mataffären inlett ett samarbete? Jag menar, stora vita bönder har ju TV4 gott om efter flera säsonger av Bonde Söker Fru. Allteftersom havren vissnar och korna slaktas så falnar kanske den förr så eldiga kärleken som uppstod på logen. Allmänna reklamationsnämnden kopplas in och vips står TV4 med en hel hög med mögiga bönder som ingen vet vad de ska göra av med. Det är i alla fall min teori. Vad tror ni?
Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar