måndag 7 oktober 2013

Bullfest

Tillbaka i Skåneland efter en kall upplevelse norröver. Bara till att packa om väskan för Spaniens värme väntar mig bara inom kort! Ska bli otroligt uppfriskande med kylande dryck och lackande värme vill jag säga. Sista kvällen i Örebro var jag på äventyr och behövde svalka min strupe en aning, såg att på menyn serverades kvällens öl. Vilken tur det så att de inte serverade gårdagens, 38 kronor tillika!
Även i fiket var de väl tydliga med vad som serverades. Här kunde man välja på te av olika sorter och för oss som inte vill knussla till det fanns det vanligt te.
Fotbollen vet vi alla går precis som det ska. Malmö i topp alltså. Grannen Helsingborg går desto knackigare som glädjer oss blå. Barn ska ju präglas i tid till vilken sida man står på. Här ett tydligt exempel på framtida huliganer.
I fredags var det kanelbullens dag. En fin högtid om ni frågar mig. Denna tillställning firades vilt i hela landet men även internationellt har det fått gensvar! Här direkt från Hollywood och röda mattan såg vi den kända skådespelerskan Sandra Bullock.
På återhörande från värmen!

Farbror Bengt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar