lördag 12 oktober 2013

I mitt rätta element

Sitter här i mitt rätta element och skriver dessa ord. Alltså är avsaknaden av ett riktigt element inte särskilt stor då det är ca 27 grader i luften och någon grad kallare i havet. Skinnet svider gott av salt och sololja, drinkarna är sliskigt söta och ölen är försvinnande kall. Läget är helt under kontroll vill säga förutom avsaknaden av min smarta telefon som dessvärre råkat hamna i någon annans händer under tiden jag var i plurret. Det är nu 2013 år sedan Maria sket ut ungen och den moderna tideräkningen som vi känner till den startade. Men än idag kan folk inte skilja mitt från ditt, en sorglig utveckling. Eller rättare sagt avsaknad av densamma. Men skit nu i det som jag brukar säga. Ringa kan jag göra en annan dag och nog är det allt skönt att inte bli nådd heller.

Rastlös själ som man är så dröjde det inte många minuter av horisontalläge på stranden innan det började klia i nävarna varpå jag svängde ihop ett någorlunda bra sandslott till alla barns stora nöje.
såg igår en dam gå in på puben med en apa-bebis i famnen. Trodde det var olagligt men valde att ingen säga. Syftar då på landinnehavet av en apa och inte att damen i fråga gick in på krogen. Även en denne gick och såg ut som en gorilla så tror jag fortfarande inte det är olagligt.

Nu blir det paella och allt vad det innebär,

Hasta la vista!
Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar