måndag 14 oktober 2013

Ett sovrum och en banjo

Var igår ute och dinerade och frågade serviröten på felfri spanska om förrätterna var stora eller små nog att dela på två personer. Servitören sade något som jag uppfattade som att till en person räcker det men om så önskar även till två. Jo, det förstår jag med tänkte jag men valde att inte orda om saken utan beställde in två stycken förrätter av typen bläckfisk. Jo tack, det räckte! 
Till varmrätt blev det sedermera en lätt paella med havets frukter! Vilken mat, säger jag bara!
 Vaknade idag lätt buksprängd och fick började dagen med ett konditionspass! Jag tog sikte på det högsta berget i omgivningen och inom rimlig gräns, som inte var särskilt svårt att lokalisera, då det bara fanns ett att tillgå. Med start från den tredje raden av blå plaststolar och lite till vänster om de likbleka engelsmännen satte jag fart upp för kullen och sedan blev utsikten som den blev. Som trogen Amerika-resenär ser jag likheterna med denna spanska stad och med Ostkustens New York. Maffigt! Även om temperaturen här är aningen mer behaglig.

Stod igår och kollade på lägenhetsannonser. Spanjackerna är bra roliga! Nog för att de tycker om instrument och musik här nere men inte hade dom behövt skriva i annonsen att en eller flera banjons ingår i köpet av lägenhet!
Farbror Bengt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar