tisdag 15 oktober 2013

Jesus och 1 liter sangria

Satt igår och hade en kulinarisk upplevelse i det spanska köket. Då var jag givetvis inte hemma hos en spanjor och lagade mat, vilket är synd, men dock var det en trevlig man som lagade det åt mig. En läcker fisksoppa följt av en talrik modell större av havets läckerheter. Ett par röda och sedan var man redo för refrängen. Allt för ca 200 spänn, överkomligt var ordet!

Soppan var inte sämre den.
Då jag och den gamle med skägget inte har den bästa av relationer valde jag idag att syna hans skapelse från högre höjder. Ett ståtligt kors skyddar hela staden enligt sägnen och vandringen dit upp kan liknas med en pilgrimsvandring modell mindre. Tidigt i ottan snörde jag därför på mig dojorna och begav mig av.
Ungefär i mitten av bilden på en kulle står korset som nattetid lyser vitt likt himlaporten självt 
En lång och krokig väg upp var det. Och brant..

Väl uppe uppenbarade sig dock den många-meter-höga skapelsen.. och en liten man som åt frukost.
Och utsikten den sedan bjöd på var magnifik!
Alla dessa äventyr gör en både törstig och hungrig. 1 liter sangria står på schemat för ett par ynka euro. Rättvist!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar