måndag 15 oktober 2012

Kladdkaka och Tv-tittande

Jag har många strängar på min lyra. Närmare bestämt åtta stycken! För idag har jag städat, promenerat med hunden, druckit kaffe med min vän, flyttat en säng från en sida rummet till en annan, handlat matvaror, tankat bilen, kört till jobbet och just i detta nu sitter jag på jobbet och skriver. Jag vet vad ni tänker, ett hårt liv han lever den där Farbror Bengt. Jag instämmer med en bestämd men graciös nick.

Läser i blaskan om fångar på Norrtäljeanstalten. Morddömda fångar kanske inte alltid är så hårda som de visas på film. En vakt hade nämnligen glömt att låsa in några interner. Vad hände då? Upplopp, mord och intvålning i duschen? Inte då! Det blev bakning av kladdkaka och tv-tittande istället!


Nu måste jag jobba vidare, har det stressigt nu..

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar