måndag 1 oktober 2012

Övningskör

Nu har det hänt! Jag har gått och blivit förkyld.. När man hör folk säga just så "jag har gått" så känns det som ett medvetet val, lite som att "jag går till tvättstugan och värmer mig i torkskåpet" Jag vill påpeka att det inte var min avsikt att bli förkyld just nu då det ligger helt fel i tiden för mig. Eftersom jag är man känns det även extra jobbigt att vara förkyld då män blir sjukare än kvinnor, JA, det ÄR bevisat med vetenskap numera!


Jag har även glad nyhet till alla er som golfar! Läste nämligen i tidningen igår på jobb att alla med handikapp parkerar gratis utanför sjukhus numera. Så nu slipper ni betala hela 5-10 spänn nästa gång ni får en boll på bollarna eller annan kroppsdel.

Gäller än så länge bara i Skåne
Snart är det dags för årets höjdpunkt för alla bönder med stora traktorer. Alla utsoknes medborgare såsom Stockholmare, Norrlänningar (samma sak) och Thailändare håll i er! Det är nämligen SM i Plöjning på gång i Östra Ljungby. För er som inte vet vad  plöjning är så innebär det att när ni sitter på morgonen och sipprar kaffe ur er Filippa K-mugg och äter någon ekologisk fil med dinkelflingor så är det så att ni hade inte kunnat äta era flingor om det inte varit så att någon bonde i Skåne hade vaknat en morgon, tidigt som fan, för att gå ut på åkern och sätta ner små frön i marken. Och för att han, bonden, ska kunna sätta ner frön i marken måste han bearbeta jorden först och det gör han genom att plöja då jorden vänds upp och ner så näring och syre blandas runt. Lite som att ta en skål med fil och hälla den upp och ner över huvudet, prova vettja!

Ett populärt program (har jag hört) är det har Körslaget som jag tror går om fredagarna där deltagarna sjunger och har sig. Igår när jag körde hem såg jag en bil som kanske var på väg till Körslaget, i alla fall så höll dom nog på att öva, för det stod "Övningskör" på bilen.

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar