fredag 28 september 2012

Bet i det sura äpplet

Idag bet jag i det sura äpplet! Var på Coop och handlade lite och blev då sugen på ett äpple, så jag köpte ett och när jag kom hem tog jag en stor tugga. Och ja jävlar vad surt det var! Det var av äppelsorten Granny Smith som jag köpte, vanligen använt till matlagning eller för dem som föredrar att grimasera.

Granny Smith
Idag är det som bekant fredag och både jag och min sambo arbetar långt in till kvällen, närmare till 21 för att vara någorlunda exakt. Hunden får följa med Husse på jobb idag vilket han tycker är fruktansvärt är tråkigt. Men det har nog med husses utstrålande energi att göra, för Husse är trött och är redan mentalt i Thailand. Tur att man har ett arbete där man kan vara ute och promenera ett par timmar med hunden och få betalt i alla fall! Så det ska vi göra nu.

Trevlig afton på er!

Farbror Bengt & Sunny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar