måndag 14 januari 2013

Idrott och salt

Idrottsgalan 2013 är över. Forsberg höll tal i 22 minuter, två män i jolle hade vind i seglen och blev årets lag, Moréus var kort och basketspelaren lång = humor! Carl Philip hade statistiska problem "31,21, 3, 4 % av rösterna" Lisa Nordén cykla, simma och sprang hem galans samtliga priser och Zlatan fick vara med på ett hörn. Ja, det summerar galan i korthet för er som inte valde att titta! Det var då en himla tur att Nordén fick Jerring då hennes motståndaren, ni vet hon med hästen, hade tullat lite för mycket på vinet och hade förmodligen galopperat runt på scen inför 3 miljoner tittare. Kul syn i och för sig men tacksamma för att vi slapp!

I helgen hade jag Thailändsk afton för den inre kretsen. Det blev tre stora rätter! Friterad bläckfisk, Singha, stekt ris med kyckling, Singha, biff i bambu, Singha och allt sköljdes ner med några Singha. Mycket trivsamt!
Här är alla ingredienser som användes. Förutom då korven som hänger, den hör inte in i det Thailändska köket, men mitt kök är svenskt (Ikea) så därför fick den hänga kvar.

Här är det dukat för kalas! Notera gärna dekorationen med ananas och kokosnötter. De är importerade, men till skillnad från Eva-Marie fanns inga spindlar bland min mat.
Här har vi färdigt resultat.
Det var inte lätt alltid att få till den rätta sältan. Men som tur var hade jag min gode vän Morberg med mig i köket, det räckte att han slängde med luggen mellan varven så blev malten precis lagom saltad..


Farbror Bengt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar