söndag 27 januari 2013

Ny karriär på g!

Som vissa av er läsare vet så sysselsätter jag mig med friidrott till vardags. Min gren har alltid varit långdistanslöpning då jag hunnit med några maror, halvor och oändligt många milar. Idag var det som alla andra söndagar sedvanlig träning med början som tränare åt ungdomsgruppen. I ungdomsgruppen utför vi det flesta friidrottsgrenar medan senior- och gupptruppen endast förlitar sig på triathlon och långdistans. Hur som haver fick jag idag äran att sköta träningen åt längdhopparna, en gren jag aldrig själv utövat. I slutet av passet med lite tips och trix från övriga i lokalen som vet vad de talar om när de talar om längdhopp tar jag själv sats och drämmer i mitt livs första längdhopp till med en bit över 6 meter. Hakorna på närvarande i lokalen small i golvet så saliven sprutade medan jag själv stod med handen i byxorna och pillade bort sand från... . Nu har jag påtryckningar på att lämna långdistansen och satsa fullt ut på längdhopp efter denna lilla uppvisning som jag inte trodde mig sitta på. Då jag som liten grabb trivdes utomordentligt i sandlådan kanske man ska hoppas på en karriär på äldre dar?

Tornéus får passa sig! Farbror Bengt har fått vittring på svenska rekordet och har alltid levt på hoppet, så varför sluta?
 Var en sväng på stan igår och gick in om bokhandeln där jag till min förvåning får se att Guds verk nu finns i signerad upplaga. I teorin och förmodligen även praktiken borde det bara finnas en version av denna bok så jag slog till direkt i hopp om att den kan vara värdefull! Till min stora lättnad var boken inbunden i praktisk pocketupplaga och var alltså inte en stentavla eller runsten på ett par hundra pannor.
Var nere hos en kumpan igår och vi började komma in på underhållande klipp på youtube och jag nämnde den med hunden som blir retad med god mat. Kumpanen i fråga hade inte sett denne så med stor finess klickade jag fram klippet. Trots att 128 miljoner sett den på tuben och att jag kanske står för 70% av dem tycker jag den fortfarande är lika rolig!   
                                                           



Mycket nöje!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar