onsdag 2 januari 2013

Nyårslöfte

Tänk vad tiden går! Nu är man åter i fäderneslandet och det var faktiskt förra året som man befann sig i Thailand. Ett stort tack till Flanell och Lena för fyra mycket trivsamma veckor! På återseende.

Nyårsafton är över och jag var inte en av dem som vaknade igår med baksmälla eftersom jag befann mig på ett flygplan. Däremot var det nog inte många med mig som firade nyår i Malaysia, Qatar, Danmark och Sverige under samma dygn. 

Nu är det alltså nog med att klättra i palmer för kokosnötter och dags att klättra på karriärstegen ett tag istället, var nu den där stegen befinner sig vet jag inte, får hitta den först.
Igår var mina löparkumpaner snabba med att höra av sig när djungeltrummans toner nått även dem om att man åter var hemma. Man fick allt lida för all lathet  man dragit på sig nere i Thailand, masken satt djupt inne i ryggen. 12 km helvete stod på schemat och det var bara att springa och se glad ut.

Hunden Sunny blev helt överlycklig när vi kom hem. Han stämde upp i högsång när han såg oss och slog volter, ställde sig på bakbenen och allt annat man kan förvänta sig av en cirkushund. Funderar skarpt på att starta en show med honom som frontnummer.
Så här förvånad blev han när jag berättade om mina planer
 Idag beger vi oss söderut till Ystad för att ta igen förlorad tid med familjen, kanske ett julbord dukas upp och julklappar utdelas? Vi får se när vi kommer dit.

När jag ändå har ordet får jag passa på att önska eder alla ett gott nytt år. Mitt nyårslöfte är i år att aldrig lova att lova någonting.


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar