måndag 3 september 2012

Hålla ställningen

Nu har Metro Stockholm gått för långt! Att mörda stackars valpar, det trodde jag inte om er! Vi som hade ett trevlig julbord tillsammans förra året och nu mördar ni djur på arbetstid.. usch! Ja, vad handlar detta om kanske en handfull av er undrar? Vad menas med handfull vill jag fråga sen, det beror väl på hur stora händer man har? Eller är det när man tvättar händerna i vodka? Jaja, nog om det.. Läste en insändare i Metro som kan missuppfattas rätt grovt. Det här med kommatecken på rätt ställe gör en jävla skillnad i hur man uppfattar budskapet. Jag, med mina texter som florerar lite överallt är inte alltid guds bästa barn, mycket för att jag inte är troende dock..  Men naturligtvis är det inte så? att Metro Stockholm styckar små hundar, men avgör själva..

Läste hon det i Metro eller läste hon det någon annanstans att hundarna styckats i Metro? hmmm, tuff one!
Kommande 10 dagar är jag pappaledig! Helt ledig nu ett tag från arbetet efter kurs och jobbhelg förra veckan, så  nu blir det kvalitetstid med lilla Sunny. Lina har fått dra hela lasset här hemma i en veckas tid så inte mer än rätt i ett demokratiskt och könsneutralt? samhälle att jag som en äkta man som doftar Old Spice efter duschen tar lite ansvar med matlagning och hundpassning. På kvällarna ska jag låta henne bestämma vad vi ska se på TV och vara allmänt hjälpsam när hon nu jobbar. Det passar bra rent planeringsmässigt också eftersom det är ligauppehåll i fotbollen denna veckan, men det säger jag inte högt.

Nu blir det långpromenad för att besöka min vän som bygger ett träddäck, ska nog inte hjälpa till att snickra idag utan mest hålla ställningarna där!

Så här kan det se ut när man håller ställningen. Ett viktigt jobb!

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar