måndag 10 september 2012

Myror i skogen

Vattenpass heter det när man exempelvis simmar i bassängen i simhallen eller har någon form av gympa i vatten. Idag ska jag inte göra något utav detta utan använda mig av ett helt annat vattenpass, jag ska nämligen sätta upp en tavellist på väggen.

Om det går, undvik detta vattenpass när ni sätter upp tavlor, tavellister och andra saker som bör sitta i lod på väggen. Risken för fuktskador ökar markant om ni använder denna sort.
Detta vattenpass är att föredra vid hantverkaraktiviteter! Dock ej att förväxla med den Polska byggarbetarens definition på vattenpass, ses nedan.
Ja, jag har vatten och pass!
Igår var vi nere i Ystad och gick en tipspromenad i skogen. Tyvärr hade jag glömt min europatipset-kupong så jag fick tippa på de frågorna som fanns utmärkta i skogen istället. Vi hittade mycket roligt i skogen såsom kottar, en massa träd, löv och en hel del myror. Det blev så många på ett ställe så vi stack därifrån. 



När jag var liten sa mamma alltid att jag skulle raka vägen hem efter att jag varit hos en kompis. Jag förstod aldrig riktigt det för jag hade ju ingen skäggväxt på den tiden.


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar