onsdag 5 september 2012

Jag känner mig lurad!

Jag känner mig lurad! Jag fick en present av min kära sambo, en resebok till Slipslandet där vi ska spendera fyra veckor i slutet av detta år. Så långt, allt bra! Jag tog en en titt i denna fin-fina bok och jag spred en massa glädje runt köksbordet när jag högt planerade allt vi skulle göra under vistelsen. Men! När jag tog en närmare titt på framsidan av boken ser jag följande text: EXTRA: utvikskarta och guide.

Jag blev lite skeptisk till konceptet att stoppa ner en Thailändsk guide i en liten bok även om de är ganska så korta, men eftersom det tydligt står att guide medföljer så var det med spänd förväntan jag bläddrade igenom bokens alla sidor. Var skulle han gömma sig någonstans undrade jag förundrat medan mina fingrar bläddrade fortare och fortare genom boken. Efter att ha passerat norra och södra Phuket i ilfart nådde jag sista sidan... Döm till min förvåning fanns där ingen medföljande Thailändsk guide. Jag känner mig djupt lurad av detta.

Men, historien slutar inte där.. Lägg märke till att det även medföljer en utvikskarta. Vad ska man med en sådan till undrar kanske ni? Ja, för dom som är intresserade av lättklädda damer så är det ju en genidrag att märka ut på kartan var man kan titta på utvik. Men även här känner jag mig totalt grundlurad då jag efter flera timmar inte kunde hitta denna utvikskarta heller. Se upp för falsk marknadsföring, ni kommer bara likt jag känna er väldigt väldigt ledsna..

Ingen guide och ingen karta
Farbror Bengt

2 kommentarer:

  1. Kan det vara så att guiden kommer fram när du kommer till Thailand?

    SvaraRadera
  2. Mycket intelligent antagande Pastor Flanell! Kanske guiden även vet var utviken finns? Eller i alla fall en vik där jag kan bada!

    SvaraRadera