tisdag 18 september 2012

Hemkört i Norrland, Frithofsson jublar!

Inte för att jag direkt behöver det, men inatt har jag jobbat på min skönhetssömn genom att sova enda till 8 denna morgon! Detta har att göra med att hunden är uppe i norrländska byn Stockholm så det kom ingen som slickade mig i ansiktet i ottan, inte Lina för den delen heller då även hon befinner sig där!

Alla ni som provat att bada tillsammans med brödrosten inkopplad i ert 240w eluttag läser förmodligen inte detta inlägg. Därför sätter jag kaffet i halsen när jag läser om en man som helt öppet pratar om hur han vill ta avsked från jordelivet genom att simma mot strömmen. Vatten och el är ingen bra kombination, det trodde jag man lärde sig redan på dagis!



El och vatten är farligt! Gå till Strömstad istället, men håll dig på land lille vän!

Någon som sett Laila och Anders Bagge på senaste? Nej, tänkte väl det! Dom har nämligen förolyckats här nere i Skåne genom att bli uppätna av ett lodjur! Det läste jag i tidningen idag.


Läser även att Systemet satsar på Norrland genom att börja med hemkört! Tydligen är detta ett sätt att öka befolkningen uppe i Norr som annars minskar för varje år. Genom att släppa spritbränningen fri tror nu regeringen att många kommer vallfärda till Norrland för att söka lyckan i plastdunkar och finkel. Man har för avsikt att tro att det kan bli som guldruschen i Klondike under 1900-talets början.

Enligt osäkra källor ska även Bengt Frithiofsson värvas som frontfigur för hela experimentet och ger betyget 5 av 5 möjliga snöskotrar.


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar