onsdag 19 september 2012

Lekhjälm

 
För tillfället jobbar jag på min kreditvänlighet! Det har absolut ingenting med sparande av pengar eller köp av hus att göra för det har jag inte råd med ändå då jag lägger mina pengar i världens alla flygbolag. Nej, min kreditvänlighet ter sig i min ålder. Jag jobbar på att hålla mig själv vid liv i ca 70 år till samtidigt som jag måste se till att mina föräldrar gör detsamma. För då mina damer, herrar och ni andra ges jag kredit på vår lokala thaimat-krog som jag har en förmåga av att trilla in på titt som tätt.

2082 då jävlar!
Skydd för barn (nej inte kondomer som är mot barn) finns ju av dess olika slag. Cykelhjälm, handledsskydd och kanske ett par benskydd hör kanske till de vanligaste. Idag besökte jag en butik här i staden där jag började med att äta en  varmkorv med senap och ketchup på innan jag klev in. Men väl inne i butiken strosade jag omkring bland hyllorna och fick syn på en konstig lapp. Nämligen "Lekhjälm" som butiken reade ut för 199:- Alltså ska barnen, när dom leker med sina barkbåtar, kottar och petar med pinnar på något dött djur och andra vanligt förekommande lekar för barn, använda sig av den så kallade lekhjälm.

Nyfiken som jag är var jag bara tvungen att fråga personalen om denna lekhjälm. Och på fullt allvar utan att darra på rösten berättar expediten för mig att detta inte skulle förväxlas med cykelhjälmen då denne är avsedd för aktiviteter på ett, två, fyra kanske fem hjul för dem som är lite sena i utvecklingen, medan lekhjälmen var avsedd för andra aktiviteter på exempelvis lekplatsen. Vad kommer härnäst? Toaletthjälmen? "Kalle, glöm inte att sätta på dig Toaletthjälmen när sätter dig på toa, du vet att klinkers är hårt om du råkar somna bland ångorna" - Blir kanske en vanligt förekommande konversation i de svenska hemmen. (gäller kanske inte för dem med trägolv i badrummet, för trä mot trä så kan inget hända)

Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar