torsdag 20 september 2012

Undvik bassängkanten, skaffa tillstånd!

Ringde en kille idag som frågade om jag hade telefonjack. Jag synade min telefon en stund och sade vänligt men bestämt att några jack har jag inte och att jag inte vill ha några heller. Tror folk att man kan sälja vad som helst nu för tiden?

Läste idag om Bonde-Klas och hans kvinnor. Jag vet dock inte vem denna Klas är, men tydligen har en klase kvinnor efter sig. Dock står det i dagens blaska att hans kvinnor har fått kalla fötter. Då vintern är i  antågande och höstens stormar börjar dra in över den skånska myllan så håller kanske inte inte gårdens fyra väggar tätt och det blir dragit längs golven så kvinnorna fryser. Enligt ett uttalande i Traktornytt säger Klas att han ska foga väggarna med hästspillning och nyslaget hö så hans kvinnor blir varma igen. När det närmar sig slakt ska även hans små får sätta livet till så det kan stickas varma sockar på gården. Om detta inte hjälper ska han flytta in några av gårdens grisar till gårdens kök då ett par suggor alstrar värme nog att brygga en kopp te.

Har man tillstånd slipper man köra ner i hamnbassängen!


Farbror Bengt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar